11 ian. 2021, Autor:

Te gândești de ceva timp să îți cumperi o bicicletă, dar nu știi încă dacă merită investiția? Iată câteva argumente ce te-ar putea convinge: 

Care sunt beneficiile mersului pe bicicletă
Mersul pe bicicletă – ce mușchi te ajută să lucrezi
Câte calorii consumăm pedalând pe bicicletă

Care sunt beneficiile mersului pe bicicletă

mersul pe bicicleta

Știm că orice sport are beneficiile lui, așa că nici mersul pe bicicletă nu se abate de la regulă. Avantajul, însă, este că pedalatul aduce beneficii pe mai multe planuri: sănătate fizică, echilibru mental și chiar din punct de vedere financiar. Iată, concret, cum te ajută mersul pe bicicletă să duci o viață mai bună.

Mersul pe bicicletă te ajută să te relaxezi 

Se știe că mersul pe bicicleta eliberează endorfine, adică acei hormoni ai fericirii, care ne ajută să avem o stare de bine. În plus, pedalând în aer liber, creierul este oxigenat mult mai bine, ceea ce înseamnă o mai bună capacitate de a gestiona situațiile stresante mult mai ușor. 

Îmbunătățește calitatea somnului

Dacă îți creezi o rutina zilnică de mers cu bicicleta măcar 30-60 de minute, vei observa că  somnul tău se va îmbunătăți. Nu doar datorită faptului că organismul va depune efort și va consuma mai multă energie decât în zilele fără mișcare, ci și pentru că mersul pe bicicletă te poate ajuta să scapi de stres și să ameliorezi stările de anxietate.

Îmbunătățește circulația sanguină

Mersul cu bicicleta antrenează nu doar mușchii picioarelor, ci și pe cei ai inimii. Fiind un exercițiu fizic de tip cardio, pedalatul antrenează frecvența bătăilor inimii. Ritmul cardiac crește, iar tensiunea arteriala scade, fapt care stimulează circulația sanguină și, implicit, imunitatea inimii contra diferitelor boli cardiovasculare.

Te ajută să scapi de kilogramele în plus

Nu este o surpriză faptul că plimbările pe bicicletă te ajută să scapi de kilogramele în plus, mai ales atunci când sunt practicate în mod constant. În timpul unei plimbări de 30-60 de minute, poți arde între 200 și 500 de calorii, adică echivalentul unei gustări sau chiar a unei mese.   

Te ajută să economisești bani

Indiferent că mergi pe bicicletă la serviciu, zilnic, în vizită la un prieten sau o folosești doar în weekenduri, această activitate îți salvează banii pe care i-ai cheltui dacă te-ai deplasa cu mașina sau cu mijloacele de transport. Și nu mai punem la socoteală faptul că, spre deosebire de mașină, bicicleta nu poluează, nu consumă benzină și îți aduce multe plusuri pentru sănătate. 

Mersul cu bicicleta poate avea multe beneficii pentru minte, corp, dar și pentru stilul tău de viața. Dacă vrei să profiți de toate aceste avantaje și să îți achiziționezi propria bicicletă, intră pe OLX la categoria Sport, timp liber si arta și descoperă cele mai noi oferte. 

Mersul pe bicicletă – ce mușchi te ajută să lucrezi

Chiar dacă, inițial, am avea tendința să credem că mersul pe bicicletă antrenează doar mușchii coapselor, pedalând, avem ocazia să lucrăm, într-o singură ședință, mult mai multe grupe de mușchi, și anume:

  • Mușchii abdominali – sunt antrenați mai ales atunci când pedalezi în picioare, în urcare, pe teren înclinat sau în disciplinele offroad. De asemenea, de fiecare dată când te urci pe bicicletă, acest mușchi se contractă pentru a menține corpul echilibrat;
  • Mușchii flexori ai șoldurilor – acești mușchi își au originea la nivel lombar și pelvin, iar antrenarea lor poate preveni durerile de șold și de spate; 
  • Mușchiul Cvadriceps – este compus din dreptul femural, vastul lateral, vastul medial și vastul intermediar. Toate cele patru grupe se folosesc atunci când flexezi genunchiul în timpul pedalatului; 
  • Mușchii fesieri – sunt antrenați destul de mult în timpul mersului pe bicicletă, mai ales pe porțiunile de urcare.  

Câte calorii consumăm pedalând pe bicicletă

cate calorii arzi pe bicicleta

Unele surse susțin că pedalarea în ritm susținut duce la consumarea a aproximativ 300 de calorii pe oră. Altele relevă faptul că o persoană cu o greutate de 70 de kg arde aproximativ 563 de calorii într-o singură oră, la o viteză constantă de deplasare de 23 km/h. Aceste date, însă, pot fi diferite de la o persoană la alta. Factorii care influențează consumul de calorii pot fi: greutatea bicicletei, tipul de teren pe care rulezi (pământ, pietriș, asfalt), greutatea bagajului, tipul anvelopelor, viteza de deplasare, direcția vântului și condițiile meteo (cu vânt din față, vei depune mult mai mult efort decât în mod normal). 

Așadar, 30-60 de minute petrecute zilnic pe bicicletă înseamnă sănătate curată. Sunt suficiente pentru a întări sistemul imunitar, pentru a îmbunătăți ritmul cardiac, a dezvolta capacitățile respiratorii și a accelera metabolismul. Mersul pe bicicletă este o metodă antistres pe care o poți practica oricând ai vreme bună. 

Descoperă chiar tu toate aceste beneficii. Intră pe OLX, la categoria Biciclete & Fitness și vezi care sunt cele mai noi anunțuri și oferte pentru biciclete. 

Sursă foto: Shutterstock