În această perioadă, majoritatea dintre noi trebuie să lucreze de acasă, iar acest lucru vine cu plusuri și minusuri deopotrivă. Dacă și tu te numeri printre aceste persoane, probabil că ai apreciat rapid cât este de convenabil să lucrezi din confortul propriei tale locuințe, însă ai sesizat că duci lipsă de anumite elemente de birotică de care beneficiai la birou.
Deși aceste obiecte te ajută în mod direct sau indirect să fii mai productiv și mai organizat în activitatea ta, nu este absolut necesar să le cumperi. În schimb, te poți folosi de lucruri mai puțin utile din casă pentru a concepe obiecte de birou și accesorii care îți vor eficientiza activitatea remote. În cele ce urmează îți oferim câteva idei.
Transformă o cutie de mici dimensiuni într-un suport de pixuri
Pentru a-ți transforma biroul de acasă într-un spațiu veritabil de muncă, ai nevoie de toate accesoriile. Printre acestea se numără și suportul de pixuri, pe care, dacă nu îl ai, îl poți confecționa, folosindu-te de obiectele pe care le ai în casă și care nu mai servesc vreunui scop.
Ai nevoie doar de o cutie mică, precum cele în care sunt împachetate cănile sau o cutiuță de lemn care în prezent nu mai are nicio utilitate. Pentru a-i oferi un aspect personalizat, te poți folosi de imaginație și ai posibilitatea de a o picta în diverse culori, de a-i da o formă deosebită sau de a-i schimba designul. Astfel, cu doar puțină creativitate, vei reuși să reintroduci în uz un obiect pe care altfel l-ai fi aruncat și vei avea plăcerea de a privi zilnic un suport de pixuri care este 100% creația ta.
Realizează huse de scaun din bucățile vechi de material
Dacă tot lucrezi acasă în perioada asta și o să petreci mult timp la biroul de la domiciliu, probabil că vrei să-i dai o notă de unicitate și scaunului din noul tău spațiu de lucru. Pentru a realiza acest lucru, ai nevoie de o bucată de material textil pe care nu o mai folosești, însă care se află încă într-o stare estetică bună.
Pentru a îmbrăca scaunul, ai nevoie, pe lângă bucata de material, de o foarfecă, un metru sau o ruletă și un cuțit mic. Pentru început, va trebui să folosești ruleta pentru a măsura dimensiunile părții de șezut și pe cele ale spătarului scaunului. În continuare, va trebui să folosești foarfeca și să tai bucata de material în dimensiuni cu 2-3 centimetri mai mari decât cele ale părților scaunului. Pentru final, trebuie doar să te folosești de cuțit pentru a introduce în mod uniform excesul de material în suportul de plastic al scaunului. Astfel, vei integra husa foarte rapid, fără a mai fi nevoie de cusut sau de alte sisteme de prindere.
Folosește cutii pentru a depozita documentele
Dacă jobul tău presupune emiterea de multe documente în format fizic, trebuie să te asiguri că acestea vor fi stocate în siguranță până ce vor putea fi predate superiorului tău sau depuse la sediul firmei. Deși la început poate fi ușor să le păstrezi în ordine, pe măsură ce acestea se vor aduna, îți va fi tot mai greu să le ții evidența și atunci, îți va fi tot mai dificil să le stochezi. Pentru că nu ai acces la aceleași resurse precum cele de la birou, va trebui să improvizezi.
Pentru a stoca documentele într-un mod facil și foarte eficient, poți folosi cutiile de pantofi pe care le ai deja în casă, însă nu mai folosesc la nimic. În cazul în care apreciezi că vei emite un număr mare de acte, folosește câte o cutie pentru fiecare tip de document. Astfel, poți crea câte un container de arhivare pentru facturi, procese verbale, cereri, decizii etc. De asemenea, poți folosi și semne de carte sau bucăți de hârtie colorată pe post de separatoare, pentru a-ți fi mai ușor să găsești un anumit document atunci când ai nevoie de el.
Transformă mini borcanele de sticlă în obiecte de stocat accesoriile mici
Atunci când trebuie să folosești ace cu gămălie, agrafe sau rezerve pentru capsator, este indicat să le depozitezi astfel încât să-ți fie la îndemână și să nu te încurce. Pentru a realiza acest lucru, trebuie doar să te duci în debara și să cauți cele mai mici borcane pe care le ai. Dacă ți se pare că aspectul lor este prea simplu, poți folosi markere pentru a le colora sau pentru a desena elemente interactive pe acestea.
Așază noile obiecte de stocat pe biroul tău și umple-le cu accesoriile mici, care îți vor fi utile pe parcursul activității tale. Cu ajutorul acestora, vei putea fi mai ordonat și te vei bucura și de un efect psihologic pozitiv, datorită faptului că ai un spațiu de lucru bine organizat.
Folosește o bucată de carton drept suport pentru notițele adezive
Atunci când ai foarte multe activități de îndeplinit într-o anumită zi și este nevoie să te asiguri că îți vei aminti de toate, notițele adezive de tipul post-it sunt mijloace foarte bune de a realiza acest lucru. Totuși, atunci când ești acasă, probabil că nu ai un panou pe care să le lipești, așa că va trebui să concepi tu unul, folosindu-te de materiale pe care le vei găsi, cu siguranță, în casă.
O bucată de carton provenită de la cutia unui laptop sau a unui obiect electrocasnic este perfectă pentru crearea unui suport al notițelor adezive. Folosindu-te de un cutter sau de un cuțit mic, poți aduce bucata de carton la dimensiunile pe care ți le dorești, astfel încât să fie ușor de așezat pe perete. Pentru a lipi noul tău panou, poți folosi banda adezivă sau poți profita de un cui deja bătut în perete pentru a-l așeza direct. Avantajul acestui obiect de birou este că poate fi îndepărtat rapid de pe perete, împreună cu toate notițele, permițând atașarea cu bolduri sau piuneze a anumitor hârtii.
Transformă munca la domiciliu într-o activitate plăcută și asigură-ți toate condițiile pentru a lucra într-un mediu organizat, relaxant și care să încurajeze productivitatea. Folosește-te de creativitate pentru a concepe noi accesorii de birou, care să-ți optimizeze activitățile zilnice.
Sursa Foto: Shutterstock