19 mai 2020, Autor:

Creatorii handmade, designerii de produs, știu că uneori este dificil să te ocupi și de produse, și de promovarea lor. Provocarea este și mai mare pentru antreprenorii aflați la început de drum. Din fericire, însă, există câteva direcții și pași cu care poți începe. Nu ai nevoie de cunoștințe vaste în domeniul marketingului, multe lucruri se învață pe măsură ce începi să le pui în practică. Așa că împărtășim în acest articol câteva idei ușor de aplicat, care implică resurse minime, dar rezultate semnificative:

Lansează-ți brand-ul în social media

Știi vorba aceea „nu ai Facebook, nu exiști”. Deși zicala este exagerată, undeva are o doză de adevăr, mai ales în situația celor care au o afacere pe care vor să o promoveze. Unul dintre „secretele” vânzărilor este că trebuie să fii acolo unde publicul tău țintă este deja. Oamenii petrec o mare parte din timp online, pe Facebook, Youtube, Instagram etc. În funcție de produsele pe care le vinzi, există și o tipologie de clienți care ar fi interesată de creațiile tale. Stabilește un profil al clientului ideal și descoperă ce platforme social media folosește cel mai mult, în ce interval orar le accesează și, în funcție de aceste date, vei ști și în ce cont de social media vei investi cel mai mult atenția. Propune-ți ca zilnic să ai două-trei postări, dintre care una să promoveze produsele tale. Celelalte două pot fi despre subiecte conexe cu domeniul afacerii tale. 

Alege parteneriate de încredere

 Lanseaza-ti brand-ul in social media

Rețelele de socializare sunt o soluție bună de promovare, dar au și un dezavantaj. Concurența aici este destul de mare și site-urile sunt saturate cu reclame și oferte. Așa că ideal este să te îndrepți și către alte platforme unde poți fi mai vizibil. Poți căuta site-uri care promovează chiar categoriile tale de produse. De exemplu, site-ul howtoolx promovează o serie de povești ale oamenilor care și-au găsit independența financiară și profesională datorită pasiunii lor. Mulți dintre ei trăiesc exclusiv din veniturile pe care le-au obținut din anunțurile și promovările publicate pe OLX

Descoperă  👉 5 DESIGNERI ROMANI CARE TRANSFORMA HAINE SIMPLE IN TINUTE CU PERSONALITATE

Creează propria campanie de publicitate în trei pași simpli

Un avantaj al site-ului OLX este acela că oferă oricărui designer de produs sau creator handmade posibilitatea să își seteze singur o campanie de publicitate. Dacă în rețelele social media ai nevoie de câteva informații de marketing pentru a ști să setezi audiența corectă, bugetul potrivit, dar și dimensiunile corecte ale bannerului de publicitate, pe OLX campania se poate seta în trei pași simpli. 

  • Primul pas presupune alegerea bugetului de campanie, setarea orașelor unde dorești să se afișeze campania, a categoriei de produs și a bannerelor. Acestea din urmă pot fi imagini JPG/JPEG, GIF static sau PNG, de maximum 150 KB fiecare;
  • Pasul doi presupune crearea unui cont, de unde vei putea urmări rezultatele campaniei de promovare; 
  • Pasul trei înseamnă publicarea pe site-ul OLX a campaniei. 

Află  👉 AICI 👈 cum setezi campania de publicitate pe OLX.ro

Testează marketingul prin conținut

Creeaza propria campanie de publicitate

Orice business, chiar și la început de drum, trebuie susținut printr-un site sau blog în care vizitatorii pot găsi: 

  • categoria „despre noi” – informații utile despre creatorul produselor, mintea sau echipa din spatele afacerii;
  • un portofoliu sau o galerie foto care să ofere detalii despre produse;
  • o rubrică în care sunt explicate modalitățile de comandă, butoane de comandă;
  • datele de contact, informații despre cum pot clienții să intre în legătură cu tine; 
  • termeni și condiții, politică de confidențialitate; 
  • secțiune de articole care oferă o viziune mai amplă asupra poveștii din spatele business-ului;
  • butoane cu trimitere către rețelele de socializare sau la site-urile partenere.

Marketingul prin conținut oferă posibilitatea să îți extinzi portofoliul de posibili clienți. Cu cât articolele tale sunt distribuie mai des, aduc valoare cititorilor, au impact mai mare, cu atât mai mult povestea business-ului tău are șanse să devină virală. Cu ajutorul site-ului, poți aduce informații despre calitatea produselor oferite, beneficiile lor, tips and tricks despre cum se pot folosi, dar ai și posibilitatea de a vorbi despre pasiunile tale, hobby-urile și obiceiurile care te inspiră în crearea produselor. Înainte de a cumpăra, majoritatea oamenilor au nevoie de încredere în persoana sau afacerea de la care achiziționează serviciile, iar aceasta se câștigă în timp, prin implicare, fidelizare și conexiuni formate chiar și în mediul online. 

Sursa foto: Shutterstock